Co warto wiedzieć o kawie i jej znaczeniu dla zdrowia?

Kawa do Europy przybyła wieki temu. Początkowo była uważana za napój pobudzający, orzeźwiający i wspomagający myślenie. Z czasem pojawiło się coraz więcej pozytywnych opinii na temat prozdrowotnego działania czarnego, aromatycznego napoju. Dziś większość ludzi nie wyobraża sobie poranka bez kawy. dlatego warto wybierać świadomie. Od jakości ziaren i kraju ich pochodzenia zależy nie tylko smak, lecz także wpływ na organizm. Jaką zatem kawę wybrać? Po pierwsze, reklamowane kawy w kapsułkach to już półprodukty. Po drugie najlepsza jest kawa ze sprawdzonego źródła. Szczególnie polecane są kawy z plantacji tradycyjnych. Ponadto ekologiczne uprawy krzewów z kawą dają gwarancje wyśmienitego smaku i pozytywnego wpływu na zdrowie.

Mity na temat kawy i jej wpływu na zdrowie

Przez lata pokutowało stwierdzenie, że kawa podwyższa ciśnienie krwi. Tak naprawdę może wpływać pozytywnie na cały układ krwionośny. Wbrew temu, co jeszcze niedawno twierdzono, kawa ma pozytywny wpływ na zdrowie. Ponieważ zawiera naturalne składniki, jej oddziaływanie na ciśnienie jest w efekcie niewielkie. Przede wszystkim, osoby, które regularnie, codziennie wypijają filiżankę kawy, nie muszą obawiać się o skoki ciśnienia. Szczególnie poranna kawa, która pobudza do działania, jest wskazana. Jeśli nawet ktoś ma problemy z nadciśnieniem, przede wszystkim powinien wystrzegać się stresu i niezdrowej diety. Kawa sama w sobie nie zawiera tłuszczu ani cholesterolu. Ponadto usprawnia przepływ krwi w tętnicach, a to już można określić jako jej pozytywny wpływ na krążenie.

Aromatyczne espresso dodaje energii i utrzymuje ciśnienie w ryzach

Czy warto pić kawę o poranku? Tak naprawdę kawa przynosi wiele korzyści. Pobudza metabolizm, co jest szczególnie ważne u osób z otyłością. Kofeina ma zbawienny wpływ na funkcjonowanie umysłu, ale też na przemianę materii. Zamiast kupować leki na odchudzanie, wystarczy pić systematycznie czarną, zdrową kawę ze sprawdzonego źródła. Tak naprawdę najzdrowsza jest naturalna, czarna kawa ziarnista. Jeśli nie zawiera dodatków smakowych, to można mieć pewność, że wpłynie pozytywnie na zdrowie.

Jak często pić kawę dla lepszego samopoczucia?

Na rynku pojawia się wiele suplementów diety wspomagających koncentrację. To jednak kawa jest wciąż liderem jeśli chodzi o poprawę wydolności organizmu. Jest także polecana sportowcom, osobom na diecie i dbającym o sylwetkę. Zamiast kawy z mlekiem, można wypić czysty, czarny, aromatyczny napar. Dzięki takiej filiżance o poranku, poprawia się metabolizm i wydolność całego organizmu. Mózg pracuje sprawniej, a mięśnie są gotowe do wysiłku. Ile zatem kaw można wypijać dziennie? Lekarze i badacze wpływu kawy na zdrowie są zgodni. Jeśli nie przekroczy się sześciu filiżanek, można być spokojnym o swoje zdrowie. W ten sposób jedna lub dwie kawy w pracy dają bardzo dobre efekty. Lepsze samopoczucie można osiągnąć pijąc regularnie czystą, naturalną kawę.

Rodzaj kawy a jej wpływ na funkcjonowanie organizmu

Dla kawoszy dbających o zdrowie szczególnie polecane są kawy ziarniste. Naturalne, czarne lub zielone ziarna mają bardzo dobry wpływ na cały organizm. Poprawiają sprawność umysłu i dodają energii na wiele godzin. Gatunki pochodzące z Ameryki Środkowej, Południowej i Afryki są szczególnie polecane. To właśnie na czystych, górskich obszarach Kolumbii rosną jedne z najlepszych ziaren kawy. Kolumbijczycy uprawiają krzewy w idealnie czystych warunkach, w wysokich górach, wolnych od smogu i zanieczyszczeń związanych z cywilizacją. Natomiast kawy afrykańskie to przede wszystkim Arabica. Kawa tego gatunku uprawiana jest głównie w Etiopii na wysokich wzniesieniach. To też daje gwarancje jakości. Pustynne słońce dodaje ziarnom posmaku. Arabica tak naprawdę występuje zarówno w Afryce, jak i w Azji. To jedna z popularniejszych odmian. Jej picie ma bez wątpienia bardzo pozytywny wpływ na zdrowie i dobre samopoczucie.

Wybór dostawcy ma znaczenie, czyli co warto wiedzieć o importerach kawy

Dostawcy i importerzy kawy przywiązują dużą wagę do jakości ziaren. Szczególne znaczenie ma zawartość kofeiny. Arabika uważana jest za najpopularniejszą odmianę, gdyż zawiera mniej kofeiny niż Robusta. To właśnie zawartość kofeiny w ziarnach wyróżnia poszczególne gatunki. To oczywiście nie jedyne różnice. Specjaliści od kawy sprawdzają jej smak, aromat i wygląd ziaren. Do paczek trafiają wyselekcjonowane produkty. Ziarna musza być w idealnym stanie. W ten sposób, już na plantacjach kawy odbywa się wstępna selekcja i kontrola jakości. Dlatego podczas wyboru producenta kawy, warto zwracać uwagę na to, z jakich plantacji pochodzą ziarna. Dobrzy, godni zaufania importerzy i producenci, wiedzą, jak odróżnić ziarna wysokiej jakości od tych słabszych. Dlatego bogaty wybór kaw pozwala dopasować aromatyczny napój do pory dnia i indywidualnych preferencji. W ten sposób kawa dopasowana do pory dnia jeszcze lepiej  wpłynie na zdrowie i lepsze samopoczucie. Na opakowaniach z kawą widnieją znaki z certyfikatami jakości i uczciwego handlu. to właśnie takie kawy dają gwarancję pozytywnego wpływu na zdrowie.