Jak rozładować kontener transportowy

Jak rozładować kontener transportowy

Jak rozładować kontener transportowy ze statku i usunąć jego zawartość? Wysyłka jest ważną częścią łańcucha dostaw w transporcie towarów. Oczywiście powietrze i ląd są zawsze bardzo wydajne. Te ostatnie okazały się nieskuteczne na długich dystansach. Z drugiej strony ta pierwsza jest droższa niż ta, o której mówimy. Co tracimy przy niższych cenach? Po pierwsze, szybkość wykonania. To najpoważniejsza wada żeglugi.

Nie zmienia to faktu, że zyskujemy korzyści ekonomiczne oraz możliwość przewożenia towarów wielkogabarytowych. Cały system oparty jest na skromnym, ale niezwykle ważnym kontenerze transportowym. Możliwość zebrania w nim towarów, a następnie układania ich razem jest ważnym czynnikiem w niskiej cenie, która jest przecież decydującym czynnikiem przy wysyłce. W portach załadunek i rozładunek kontenerów morskich jest żmudnym i długotrwałym zadaniem. W tym artykule najważniejszy będzie ten ostatni aspekt. Jak rozładowywany jest kontener? Jaki sprzęt jest do tego potrzebny?

Przystosuj się do rozładunku kontenerów

Powinniśmy zacząć od zera, aby jak najlepiej zrozumieć cały proces. Sam kontener ułatwia wszelkie operacje w porcie. Po pierwsze, mają odpowiednie uchwyty. Są to różne zakładki, które umożliwiają wykonywanie ważnych połączeń z komponentami sprzętowymi. Ponadto kontener zawiera zoptymalizowane podwójne drzwi, aby maksymalnie ułatwić rozładunek ładunku. Oczywiście 40-stopowy kontener ma mniejsze drzwi niż znacznie mniejszy kontener stalowy.

Polecamy uwadze:

Jak działa rozładunek kontenerów morskich?

Jak rozładować kontener transportowy
Jak rozładować kontener transportowy

Statek przewozi dużą ilość kontenerów, więc łatwo się domyślić, że sama logistyka musi być skomplikowana. Proces składa się z szeregu kroków, ale wszystko odbywa się na dużą skalę. Sama waga pojemnika nie ułatwia sprawy. Na szczęście mogą pomóc specjalnie przystosowane dźwigi. Prawdziwym celem rozładunku jest umieszczenie kontenera na innym środku transportu, którym najczęściej jest wagon kolejowy. Cały proces jest zoptymalizowany przy użyciu wózków AGV. Ich najważniejszą cechą jest automatyzacja pracy, ponieważ nie potrzebują sterowników. W rezultacie znacznie zwiększa się wydajność, poprawiając w ten sposób efektywność ekonomiczną. Oczywiście pojazd segregował również kontenery, aby ułatwić obsługę w kolejnych fazach. Kolejnym urządzeniem, które może zautomatyzować powtarzalne czynności, jest układarka kontenerów. Nazywamy się ASC, co pochodzi od skrótu angielskiej nazwy. W tym przypadku całość jest gotowa do przejścia przez kolejny etap podróży. W teorii wszystko wydaje się proste, ale w praktyce potrzeba dużo ciężkiego sprzętu. Na szczęście są to czynności powtarzalne, co prowadzi do możliwości wprowadzenia coraz bardziej efektywnej automatyzacji. Wyobraź sobie tysiące 20-stopowych kontenerów i konieczność ich rozładunku. Realizacja takiego przedsięwzięcia to w rzeczywistości ogromna niezbędna inwestycja. Bardzo ważną rolę odgrywają w tym systemy identyfikacji kontenerów realizowane za pomocą specjalnych oznaczeń standaryzowanych przez prawo międzynarodowe.

Rozładunek pojedynczego kartonu

Po tym procesie jesteśmy teraz na etapie, w którym statek został rozładowany i może opuścić port. Jego zawartość została przeniesiona i wstępnie posortowana. Wszystko odbywa się przy pomocy ciężkich dźwigów i innych pojazdów sterowanych automatyką. Jednak nadal nie mamy dostępu do ładunku wewnątrz stalowego (najczęściej spotykanego) kontenera. Jak się do nich dostać? To zadanie jest znacznie łatwiejsze niż poprzednie. Oczywiście typowy kontener 12m3 powinien zawierać dużą ilość ładunku, z których część jest bardziej wrażliwa na różne czynniki zewnętrzne. Dlatego konstrukcja musi być trwała. W większości przypadków cztery lub pięć belek można otworzyć po prostu otwierając pojemnik. Szereg śrub to przeszkody, które należy pokonać, aby wyciągnąć ładunek. Wszystko musi być zgodne z procedurami. Niedocenianie przepisów może prowadzić do poważnych zagrożeń. Na przykład dotyczy to niebezpiecznej zawartości, która może znajdować się w pudełku. Z tego powodu treści często rozprzestrzeniają się, zanim produkt zostanie wypuszczony z głębin.

Zobacz więcej:

Podsumowanie

Proces rozładunku statku, a następnie transportu i otwarcia kontenera jest złożony i wymaga odpowiedniego zaplanowania wszystkich prac. W pierwszej fazie najważniejszą rolą są ogromne maszyny, które jako jedyne są w stanie skutecznie udźwignąć ciężar kontenera. W takim przypadku niezbędna jest winda. W większości przypadków ważne są również maszyny pracujące autonomicznie. Kontener jest następnie ładowany do dalszego transportu. Są trudniejsze do otwarcia, ponieważ muszą spełniać wiele wymagań jakościowych. Sprowadza się jednak do otwarcia pewnej liczby taktów.

About the Author

You may also like these