Reklama zewnętrzna – skuteczna forma marketingu.

Reklama zewnętrzna, czyli outdoorowa, to według definicji, znana forma marketingu, która jest umieszczona poza miejscem zamieszkania konsumenta, a jej celem jest dotarcie do jak największej liczby konsumentów, kiedy są poza domem. Może stanowić formę reklamy samodzielnej lub wspomagające, czyli takiej, która występuje również w innych mediach. Reklama zewnętrzna jest formą adresowaną dla osób, które większość czasu spędzają w ruchu, w samochodzie czy innych środkach komunikacji.  Widziana jest w drodze do pracy, do szkoły lub na zakupy https://www.pb-reklama.pl/reklama-swietlna.html. Jest bardzo skuteczna, ponieważ przypomina o sobie za każdym razem, gdy je oglądana. Reklama zewnętrzna może wystąpić w różnych formach.

 Bilbordy

Są to tablice, na których prezentowane są plakaty reklamowe. Mogą być umieszczone na budynkach, w centrach miast, przy głównych drogach. Mogą być również wolnostojące. W ten sposób reklamują się często duże markety, kina, lokale. Bilbordy są często oświetlone, dzięki czemu są lepiej widoczne, nawet w nocy. Mogą mieć różne wymiary, ale najbardziej popularny to 12 lub 18m2.

Plakaty reklamowe

To jedna z prostszych form reklamy zewnętrzne. Umieszczone są najczęściej na słupach ogłoszeniowych, na drzwiach, tablicach ogłoszeniowych. Można na nim zastosować przeróżne formy graficzne, może być kolorowy lub wykonany w technice czarno-białej.

Citylight (światło uliczne)

To panel reklamowy, który jest podświetlany. Może być wolnostojący lub montowany w wiatach przystankowych i na latarniach ulicznych. Jest stosowana tam, gdzie ciągle przebywa dużo ludzi np. na dworcach.

Bannery

To reklama, która drukowana jest na płachcie tkaniny. Można ją powiesić na plotach, ogrodzeniach, rusztowaniach. Mocowana jest za pomocą oczek. Mogą długo wisieć, ponieważ są zabezpieczone przed blaknięciem i oddziaływaniem czynników atmosferycznych.

Neony

To kolorowe reklamy świetlne, z tekstem. Często są umieszczone na drzwiach czy szybach do danego obiektu. Można je znaleźć na sklepach, lokalach usługowych, na przychodniach lekarskich. Neon może być nieruchomy, ale tekst może się również zmieniać, znikać i pojawiać.

Kasetony reklamowe

Kasetony to podświetlane reklamy, które umieszcza się na dachach kiosków, sklepów czy lokali usługowych. Znajdują się na odpowiedniej dla ludzkiego oka wysokości, dlatego są bardzo popularne i często stosowane.

Nośniki wizualno-świetlne

Są to często stosowane techniki,  mocno przykuwają uwagę odbiorcy. Są widoczne z dużej odległości, o każdej porze dnia czy nocy. Są dynamiczne, obraz zmienia się i migocze. Są kolorowe, żywe, kojarzą się z nowoczesnością. W ten sposób reklamowane są produkty przeznaczone najczęściej do młodych, aktywnych odbiorców.

Reklamy ruchome

To reklamy, które są ciągle w ruchu, np. są to platformy,  ciągnięte przez samochód. Są bardzo skuteczne, ponieważ widoczne są w każdym punkcie, gdzie porusza się kierowca. W ten sposób często reklamują się sklepy lub inne lokale, informuję np. w ten sposób o nowym obiekcie czy reklamują jakiś produkt https://www.pb-reklama.pl/kontakt.html. Innym sposobem reklamy ruchome jest oklejenie samochodu. Można na nim umieść logo reklamowanej firmy,  teksty czy zdjęcia produktów. Często oklejony samochód jest niespotykanej marki, może być zabytkowy lub luksusowy.

Reklama pneumatyczna

To tzw. dmuchańce, czyli reklama dmuchana. Jest bardzo wygodną formą, ponieważ jest lekka, łatwa w montażu i przechowywaniu. Tego typu reklamy stosowane są czasowo, najczęściej na dużych imprezach, koncertach. Mogą to być namioty, balony, dowolne kształty. Na życzenie klienta mogą być podświetlane.

Reklama wielkoformatowa

To bardzo duża forma reklamy, często zajmuje całą ścianę budynku, zajmuje często ponad 100m2 powierzchni. Często jest też umieszczana na rusztowaniach, w trakcie trwania remontu. Może być wykonana z siatki winylowej lub tworzywa nieprzepuszczającego światła.

Reklama ambientowa.

To rzadko stosowana, ale skuteczna forma reklamy. Polega na wykorzystaniu form trójwymiarowych, np. na opakowaniu budynku lub samochodu. Ma na celu zaciekawić, zaskoczyć odbiorcę, zwrócić uwagę na produkt lub problem,  często bywa kontrowersyjna. Często używana jest w kampaniach społecznych.

Reklama zewnętrzna ma bardzo dużo zalet. Przede wszystkim dociera do szerokiego grona odbiorców. Jest oglądana przez każdego, bez względu na wiek, wykształcenie, płeć.  Częstotliwość jej oglądania powoduje, że zapada w pamięć i dzięki temu promowany produkt jest zapamiętany, a potem kupiony. Reklamy tego typu są dostępne przed długi okres, mogą być rozmieszczone w różnych punktach. Są stosunkowo tanie, a wydatek na ich postawienie, bardzo szybko się zwraca. Ta forma reklamy jest stosowana coraz chętniej,  przez wielu reklamodawców.  Dobrze, gdy jest połączona z inna formą reklamy, np. internetową, dzięki temu zainteresowani klienci mogą poszukać szczegółowych informacji na temat reklamowanego produktu. Jej wadą może być to, że odbiorca ma mało czasu na dokładne przyjrzenie się reklamie. Często ogląda ją, stojąc na światłach lub przejeżdżając obok. Produkcją reklamy zewnętrznej zajmują się wyspecjalizowane agencje reklamowe.

 

 

angielski